Pozycjonowanie sklepów internetowych – czy warto?

Jak pozycjonowanie sklepów pozwala wyróżnić się z ogromnej ilości sklepów internetowych w danej branży? Obecnie, aby zachęcić użytkowników do zostania klientami sklepu internetowego, posiadanie wartościowego i unikalnego asortymentu nie jest wystarczające. Należy podjąć szereg działań związanych z optymalizacją strony internetowej sklepu online by użytkownik na dłużej zagościł na stronie, zapoznał się z ofertą, a w końcu dokonał zakupu produktu. Działania związane z pozycjonowaniem sklepu związane są z optymalizacją konwersji oraz regularnym zwiększaniu ROI, czyli Współczynnika Zwrotu z Inwestycji.

Jakie prace obejmuje optymalizacja konwersji?

Przede wszystkim analizę przyczyn, dla których użytkownicy nie finalizują swojej akcji i porzucają koszyk. Należy wykonać optymalizację ścieżki zakupowej w sklepie, by wyeliminować elementy, które zatrzymują użytkowników w drodze do wirtualnej kasy.

Pozycjonowanie – krok po kroku

Proces pozycjonowania jest złożony i wieloetapowy. Składają się na niego następujące kroki:

  • analiza branży, strony internetowej i opracowanie odpowiedniej strategii,
  • profilowanie lingwistyczne, czyli wybór słów kluczowych,
  • optymalizacja techniczna,
  • content marketing – rozbudowa strony o wartościowe treści,
  • budowanie wizerunku marki oraz wzrastanie jej popularności,
  • optymalizacja sklepu pod względem konwersji i funkcjonalności,
  • testowanie.

Pozycjonowanie? Tylko z profesjonalną agencją!

Cennik pozycjonowania sklepów internetowych powinien być ustalany indywidualnie. Wynika to z różnorodności branż i pozycji startowej, z której trzeba rozpocząć działania. Aktualna pozycja zajmowana w wynikach wyszukiwarki Google, a także warunki techniczne oprogramowania i poziom rozbudowania serwisu – te wszystkie aspekty mają wpływ na końcową cenę pozycjonowania.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *